Wednesday, November 19, 2014

子供の時 ( こどものとき、In My Childhood) --- トニー

子供の時、マンガが大好きでした。
When I was a child, I really liked manga.

たくさんアメリカのコミックと日本のマンガを読みました。
I read a lot of American comics, and Japanese manga.

私はお金もありませんでした。だから図書館に行って数時間読みました。
I didn't have any money. Thus, I went to the library for a few hours to read.

代(かわ)りに、お兄さんがコミックを買いに行きました。
Alternatively, my brother went to buy comics.

あとで、私は仕事をしてちょっとお金をかせぎましたから、じぶんでマンガを買いました。Later on because I worked and earned some money, I bought myself manga.

「子連れ狼」や「らんま1/2」や「バットマン」や「Groo」というコミックとマンガでした。Comics and manga like, ”Lone Wolf and cub",  "Ranma 1/2",  "Batman",  and "Groo".

一度、(私は)マンガ「らんま1/2」を大学にもっていって、じゅぎょう中に読みました。
 Once, I took "Ranma 1/2" into my college classroom to read.

「らんま1/2」はとてもおかしすぎました。私は笑い泣きしました。
"Ranma 1/2" were too funny. I was laughing in tears.

学生と先生はじろじろ見ていましたが、私は笑い泣きを止められませんでした。
Students and teacher we're staring at me, and I can't stop myself from laughing.

このごろ、もう一度、「らんま1/2」を読みたいです。
These days, I want to read "Ranma 1/2" again.

No comments:

Post a Comment