Saturday, March 1, 2014

日本語の勉強(にほんごの べんきょう)ーー ミー

Kiki & Jiji origami
はじめまして、わたしはミーです。Dear everyone, I'm My.
今は大学で日本語を勉強しています。I have been learning Japanese at university. 日本のぶんかが だいすきですから、日本語を勉強しています。I learn Japanese because I like Japanese culture very mush.

 子供の時に、日本のアニメをよく見ました。At my childhood, I often watched Japanese animations. おりがみもとてもすきです。I like Origami very much as well.
Chibi-maruko-chan origami
ベトナムの大学のとき、いごをはじめました。I started playing go when I was a university student in Vietnam.
Doraemon origami
わたしの いごのクラブに日本人が3人いました。There were three Japanese in the go club.
そのときに、日本語でかれらと はなしたかったので、日本語の勉強をはじめました。I started learning Japanese because I wanted to talk to them.
私は3年前から、日本語を勉強しています。I've been learning for three years.
でも、まだ りゅうちょうに日本語を話すことができません。But, I have not been able to speak Japanese fluently yet.
だから、私はもっとどりょくしなければなりません。Therefore, I have to make more efforts.
Pokemon origami
まいにち、日本語でテレビを見たり、ざっしをよむつもりです。I'm going to watch TV and read magazines everyday.
Anpan-man origami
そして、らいげつまでに 漢字を200おぼえるつもりです。And then, I intend to memorize 200 kanji by next month.
じかんが あるときに、日本りょこうをしようとおもっています。I'm thinking that I will travel to Japan when I have time.
日本りょうりを たべたり、日本語のれんしゅうを したりしたいです。I want to eat Japanese cuisine, practice Japanese and so on.
それから、日本人はとてもあたまがよくて しんせつです。And one more thing, Japanese are very smart and kind.
だから、日本のかいしゃでしごとを 見つけるつもりです。Therefore, I intend to find a job at a Japanese company.
Go
それが私のしょうらいのプロジェクトですね。That's my future project.

-・-・-・-・-・-・-・-・-・-
Go: or igo, is a game of stragegy played with black and white stones, which are placed alternately on a board in an attempt to capture the other's player's stones by surrounding them.

No comments:

Post a Comment